پروژه شبیه سازی خودرو در نرم افزار متلب
شبیه سازی خودرو دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل بهتریــن و کاملتریــن پایان نامه و پروژه شبیه سازی خودرو در نرم افزار متلب matlab می باشد که در قالب فایل WORD – PDF و Matlab بصورت زیبا و منظم توسط تیم وب سایت راهنمای دانشجو تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود فایل از لینک پـرداخـت آنـلایــن پایین صفحه اقدام نمایید.

شبیه سازی خودرو در نرم افزار matlab
✅ شرح مختصر:

دانشجویان عزیز محتوای این فایل شبیه سازی کامل خودرو با نرم افزار متلب (matlab) می باشد. این پروژه شامل آشنایی با نرم افزار متلب، تحلیل دینامیکی و آشنایی با simulink ،استفاده از مدلسازی بوسیله ی فضای حالت برای شبیه سازی مدل کامل خودرو و تحلیل اثرات ارتعاشات بر روی سیستم تعلیق انفعالی یک خودرو در جاده است.

✅ بخشی از متن پروژه :

چکیده :

هدف اصلی این پروژه تحلیل اثرات ارتعاشات بر روی سیستم تعلیق انفعالی یک خودروی جاده است ، که همانگونه که مشاهده می شود آن پارامترهای مختلفی مانند ضرایب سیستم تعلیق ، ناهمواری های جاده و موقعیت صندلی راننده است . این پروژه نیازمند بسط یک مدل ریاضی برای شبیه سازی رفتار دینامیکی یک خودرو سه بعدی است. در این پروژه برای شبیه سازی از کامپیوتر و برنامه MATLAB استفاده شده است ، بنابراین بخش مهمی از انجام و نوشتن این پروژه شامل فهم مقدماتی این نرم افزار می باشد .

بعد از فهم مقدماتی MATLAB ،ما از آن استفاده کردیم تا مدل کامل خودرو را شبیه- سازی کنیم . برای به دست آوردن معادلات دیفرانسیل حرکت ، یک خودرو سه بعدی با ۸ درجه آزادی ، از معادلات نیوتن- اولر استفاده شده است. شبیه سازی به وسیله مدلسازی بلوک دیاگرام فضای حالت با موفقیت انجام شد و شانزده منحنی سرعت ها و جابجایی ها به درستی به دست آمد .

پروژه شبیه سازی خودرو
فصل اول: مقدمه

از وقتی که اولین ماشین های ساخت بشر که مجهز به موتور بودند بوجود آمدند یک نویز (اختلال ) جدید در آن ها به وجود آمد . ارتعاشات در بسیاری از محیط ها با اثرات زیان آور ارتعاشات بصورت فزاینده ای مواجه می شویم . ثابت شده است که این ارتعاشات مکانیکی باعث بروز حس بد شدیدی میشود که ناشی از این حقیقت است که این ارتعاشات مستقیماَ از طریق اتصالات صلب به بدن انسان منتقل می شود .

این ارتعاشات بطور خاص در خودروهای جاده قابل درک است . بنابراین از اولین روزهای قرن بیستم تلاشها برای حذف و یا کاهش این نوع ارتعاشات افزایش یافت . یکی از این تلاشها نصب سیستم تعلیق بوده است و امروزه مدل های زیادی از سیستم تعلیق وجود دارد . در این پروژه به تحلیل مدل سه بعدی می پردازیم که همه حرکت های تولید شده بوسیله خودرو های واقعی را پوشش می دهد . بنابراین در مدل سه بعدی ما مدل کامل یک خودرو را مورد تحلیل قرار می دهیم . حالا ما در جستجوی یک مدل مفید هستیم تا به ما کمک کند تا بتوانیم حرکات واقعی تولید شده توسط خودروی جاده را بهتر بفهمیم. بعنوان مثال غلتش خودرو (چپ کردن خودرو)

(ادامـه مـتـن در فـایـل اصلـی)

فهرست فصول :
چکیده ………………………………………………………………………………….3

خلاصه (Abstract)ا …………………………………………………………………4

فصل اول: مقدمه ………………………………………………………………….. 5

فصل دوم: آشنایی با نرم افزار MATLAB ا……………………………………..12

فصل سوم: تحلیل دینامیکی و آشنایی با simulink ا…………………………32

فصل چهارم: استفاده از مدلسازی  …………………………………………….46

بوسیله ی فضای حالت برای شبیه سازی مدل کامل خودرو…………………46

فصل پنجم : ضمیمه ……………………………………………………………….58

منابع ………………………………………………………………………………….69

فایل ورد (word) این پروژه در 69 صفحه (قابل ویرایش) تهیه و تنظیم شده است.

 

✅ نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.
با 50% تخفیف

دانلود پروژه شبیه سازی خودرو با نرم افزار متلب (matlab)