۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

زردآلو و تاثیر آن بر پوست


زردآلو برای پوست : از آنجائیکه زردآلو منبع غنی ویتامین A می‌باشد برای پوست بسیار مفید است. این میوه در صنایع بهداشتی و آرایشی کاربرد بسیاری دارد. هسته‌های زردآلوی اسکراب باعث جداسازی سلولهای مرده روی سطح پوست شده و به بازسازی سلولهای جدید کمک می کند.


زردآلو و تاثیر آن بر پوست


 
از آنجائیکه زردآلو منبع غنی ویتامین A می‌باشد برای پوست بسیار مفید است. این میوه در صنایع بهداشتی و آرایشی کاربرد بسیاری دارد. در ادامه به دو نمونه ماسک تهیه شده با این میوه اشاره می‌نماییم:


ماسک زردآلو جوان کننده

زردآلو                         یک فنجان

آب گرم                       کمی

شیرخشک                 یک قاشق غذاخوری

عسل                        یک قاشق غذاخوری
 

طرز تهیه

تمام مواد فوق را باهم مخلوط نموده و آنها را به آرامی روی پوست صورت و گردن خود بمالید. حدود پانزده الی بیست دقیقه صبر نموده و سپس با آب ولرم به آرامی شسته و با حوله خشک نمایید.


ماسک زردآلو مرطوب کننده

زردآلو                        4-5 عدد

ماست یونانی            3 قاشق غذاخوری

برگ نعناع                  6-8 عدد

عسل                      یک قاشق چایخوری


طرز تهیه

زردآلوها را داخل آب جوش به مدت 60 ثانیه قرار داده و سپس آنها را به مدت یک الی دو دقیقه داخل آب یخ بریزید. پوست و هسته آن را جدا نموده به همراه نعناع ساطوری شده و بقیه مواد داخل همزن مخلوط نمایید تا مایع کرمی رنگی حاصل شود.

ماسک را به مدت بیست دقیقه روی صورت خود قرار داده و سپس با دستمال آن را پاک نمایید. این ماسک به نحو شگفت‌انگیزی باعث سفتی پوست شما می‌شود.

مواد طبیعی کیفیت بسیار خوبی دارند که باعث می‌شود پوست شما شادابتر و زنده تر بنظر برسد. ویتامین "ث" موجود در زردآلوباعث سفتی پوست شده و به حفظ الاستیسیته پوست کمک می‌کند.

ماست نیز مانع پیری زودرس می شود. نعناع نیز باعث خنکی و رفع التهاب پوستهای خشک شده و شادابی پوست را به ارمغان می آورد. عسل نیز آبرسان بسیار مناسبی است. 


روغن زردآلو

روغن حاصل از پرس هسته خشک زردآلو است که رنگ روشنی دارد. این روغن غنی از اسیدهای چرب و ویتامین "آ" و "ث" و "ای" میباشد.

خاصیت مرطوب کنندگی داشته وبه سرعت جذب می‌شود بدون اینکه به پوست حالت چرب بدهد. اسیدهای چرب موجود در آن نیز موجب سفتی و براقی پوست صورت می شوند.


فواید روغن زردآلو برای موها

این روغن باعث تقویت کوتیکول مو (خارجی ترین لایه تار مو) شده و از شکنندگی و خشکی  و "وز شدن"موها جلوگیری نموده و به رشد مو کمک می کند.

این روغن امولسیون بسیار خوبی است که باعث حفظ رطوبت مو می‌شود و خاصیتی دارد که مانع از دست دادن آب از سطح مو می شود و در عین حال رطوبت هوا را نیز به مو جذب می نماید.


فواید اسکراب زردآلو

بکاربردن اسکراب برای پوست یکی از بهترین راهها برای حفاظت از پوست می باشد و کاربرد آنها بطور منظم و هفتگی ظاهر درخشان و خوبی به پوست شما می دهد. اسکرابی که حاوی هسته‌های زردآلو باشد یکی از بهترین انواع اسکراب است.

هسته‌های زردآلوی اسکراب باعث جداسازی سلولهای مرده روی سطح پوست شده و به بازسازی سلولهای جدید کمک می کند. این عمل بمرور زمان باعث از بین رفتن خطوط ریز روی پوست صورت می شود.

از طرفی بعلت خاصیت مرطوب کنندگی روغن زردآلو پوست کاملا آبرسانی می شود. تکه های هسته زردآلو لایه بردار بسیار خوبی بوده و همانند موادشیمیایی نظیر آلفا هیدروکسی اسید باعث بهبود تون پوست می‌شوند.


منبع: زندگی آنلاین

۱۲ مرداد ۹۷ ، ۲۱:۲۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مسعود شصتچی

خواص سیب زرد و قرمز و سبز


خواص سیب زرد , خواص سیب برای معده ,خواص سیب برای لاغری ,خواص سیب قرمز ,خواص سیب گلاب ,خواص سیب زرد در طب سنتی ,خواص سیب سبز , خواص سیب سرخ



خواص سیب زرد و قرمز و سبز



سیب

سیب میوه‌ای است بهشتی،‌ سرشار از ویتامین‌های آ، ب، ث و پتاسیم که در درمان‌های طبیعی یا طب سنتی، دارویی برای پیشگیری از بیشتر امراض شناخته شده است‌.


طبع سیب گرم و تر می باشد. میوه سیب را می توان به صورت سالاد سیب، سرکه سیب، مربای سیب، پای سیب، کیک سیب، آب سیب و میوه سیب استفاده کرد.

سیب درختی دارای ویتامین C، ویتامین K، ویتامین B6 و ریبوفلاوین، پتاسیم، مس، منگنز و منیزیم می باشد همچنین سیب دارای مقادیر زیادی فیبر رژیمی و فلاونوئید هایی مانند کورستین، اپیکاتچین و فلوریدین می باشد.


سیب سبز: رنگ آن برای افراد عصبی و ناآرام بسیار مفید است. رنگ سبز خاصیت ضدعفونی کننده دارد و مناسب برای بیماری های قلبی -عروقی و بیماری های روده ای (یبوست)، معده (سوء هاضمه، زخم معده و ...)، کلیه (سنگ کلیه و ناراحتی های مجاری ادراری)، ریه (مشکلات تنفسی، آسم و ...) و رحم می باشد. این رنگ برای درمان زخم های عمیق سوختگی های شدید نیز مؤثر است. این خواص در میوه ها و سبزیجاتی که سبز رنگ هستند، به وفور یافت می شود. تحقیقات نشان داده میوه ها و سبزیجات سبز رنگ خاصیت ضدعفونی کنندگی دارند و در هضم غذا و جذب آن مؤثرند. میوه ها و سبزیجات سبز رنگ برای افرادی که از بیماری های عصبی رنج می برند، توصیه شده است. همچنین در درمان زخم های عمیق و سوختگی ها و بیماری های ریوی و کلیوی بسیار مؤثر است و در بهبود بیماری های قلبی مصرف فراوان دارد.


رنگ قرمز: رنگی است محرک و اشتهاآور، رنگی پرانرژی که همین خصوصیات در مواد غذایی قرمز رنگ هم دیده می شود. معمولاً ما برای خوردن خوراکی هایی با رنگ قرمز بسیار راغب هستیم. این رنگ و در واقع میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ علاوه بر این که افزایش دهنده اشتها هستند، برای افراد کم خون و افرادی که کمبود آهن دارند، بسیار مناسب است. همچنین در درمان عفونت ها و سوختگی های شدید بسیار مؤثر است و معمولاً این گونه میوه ها و سبزیجات در درمان بیماری های ریوی، مشکلات روده (یبوست) و رحم به کار برده می شود. مواد غذایی قرمز رنگ بسیار پرانرژی بوده و در تقویت قلب و افزایش فشار خون و غلظت خون بسیار مفید و تقویت کننده روده و کبد است.


رنگ زرد: رنگی شادی آفرین، درخشان، زنده و محرک. سبزیجات و میوه های زردرنگ معمولاً اشتهاآور و در عین حال مناسب برای هضم غذا می باشند. میوه جات و سبزی های زردرنگ تصفیه کننده کبد و روده ها و کلیه هاست. این مواد غذایی در درمان بیماری معده (ورم معده)، کیسه صفرا، یبوست، فشار خون و همین طور مشکلات ریوی مناسب هستند و در تقویت غدد لنفاوی قلب مؤثرند و بسیار انرژی زا می باشند و محرک اعصاب


خواص و فواید جادویی سیب گلاب

خواص سیب گلاب

سیب های عطری و شیرین به ویژه سیب گلاب از بهترین تقویت‌کننده‌های دستگاه گوارش است و مصرف آن می‌تواند از برخی ناراحتی ‌های معده از قبیل ریفلاکس، ترش کردن و تهوع جلوگیری کند.

این نوع سیب از عطش و التهاب معده در طول روزهای گرم تابستان می کاهد و مصرف فالوده آن همراه با قدری عسل و گلاب و زعفران، حدود یک ساعت پیش از غذا یا دو تا سه ساعت پس از غذا یا هنگام خستگی از کار روزانه و قبل از خواب شبانه، ضعف نیروی ذهنی و بدنی را کمتر کرده، واکنش شدید قلب و سیستم عصبی به تحریکات هیجانی را کاهش می دهد.


لاغری سریع با رژیم سیب

سیب برای لاغری

مشهورترین رژیم سیب ، رژیم ۳ عدد سیب در هر روز تامی فلین میباشد. در این رژیم سیب شما باید حدود ۱۵ دقیقه قبل از هر وعده غذایی یک عدد سیب بخورید و حداقل این کار را در سه وعده انجام دهید. اما مطمئنا” خوردن سیب قبل از هر وعده به تنهایی برای کاهش وزن کافی نیست وغذایی که در هر وعده مصرف می کنید نیز اهمیت زیادی دارد.

 اگر ۱۵ دقیقه قبل از یک وعده غذایی سیب بخورید اما درآن وعده مرغ و سیب زمینی سرخ کرده بخورید فایده زیادی ندارد . این رژیم به شما توصیه می کند که در هر روز حداقل ۴ تا ۵ وعده غذایی داشته باشید و در هروعده حتما” پروتئین خالص مصرف کنید و علاوه بر سه وعده سیب ۶ وعده هم میوه و سبزیجات دیگر بخورید.در کل ، میوه ها ، لبنیات کم چرب ، سبزیجات وگوشتها از غذاهای توصیه شده در این رژیم هستند.

توجه : هیچ نوع رژیم لاغری را بدون مشورت با پزشک و یا مشاور تغذیه استفاده نکنید.


طبع و مضرات مصرف سیب

مضرات سیب

مصرف سیب هیچ عوارض جانبی جدی ندارد. مضرات سیب در صورت مصرف غیر اصولی و غیر معمول ایجاد می شود. دانه ی سیب دارای سیانید می باشد که یک سم قوی و کشنده است. مصرف بیش از حد و مداوم دانه ی سیب می تواند به طور بلقوه کشند باشد. در واقع اگر این دانه ها به مقدار زیاد و به صورت روزانه مصرف شوند شاید در طول مدت زیاد سم در بدن جمع شود و بتواند به حد کشنده ای رسیده و باعث مرگ شود.

خوردن سیب بدون مسواک زدن دردسر آفرین است. دانشمندان می گویند سیب تا نسبت زیادی اسیدی است. خوردن مداوم این میوه می تواند تا ۴ برابر مخرب تر از نوشیدنی های گاز دار به دندان ها آسیب برساند. درواقع خوردن هر روزه ی سیب باعث خرابی دندان شده و باید برای جلوگیری از این ضرر سیب بعد از مصرف دندان هایتان را مسواک بزنید تا رد اسید این میوه از دندان ها پاک شود.


۱۲ مرداد ۹۷ ، ۲۱:۲۶ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مسعود شصتچی